Dagprogrammering

Dagprogrammering op basisschool Ibn-i Sina: Een Bron van Creativiteit en Ontdekking

Sinds zijn start in 2019 heeft de naschoolse Dagprogrammering op basisschool Ibn-i Sina een glansrijk succesverhaal geschreven. Met een breed scala aan projecten heeft deze initiatief tientallen kinderen geïnspireerd en aangemoedigd om op nieuwe manieren te leren en te groeien.

De kern van de Dagprogrammering ligt in het hands-on leren, waarbij kinderen worden uitgedaagd om actief deel te nemen aan projecten die variëren van kunst en techniek tot sport en burgerschap. Door middel van deze diverse activiteiten worden niet alleen traditionele leerdoelen behaald, maar worden ook cruciale vaardigheden zoals samenwerking, creativiteit en probleemoplossend vermogen versterkt.

Een van de kenmerkende aspecten van de Dagprogrammering is de focus op lezen. Door middel van boeiende projecten worden kinderen aangemoedigd om een liefde voor lezen te ontwikkelen, wat een solide basis legt voor hun verdere academische reis.

De Dagprogrammering wordt mogelijk gemaakt door de nauwe samenwerking met ROAA, een partner die zich inzet voor het stimuleren van educatieve initiatieven. Samen met de school bekijkt ROAA voortdurend nieuwe mogelijkheden voor de kinderen, altijd op zoek naar vernieuwing en verbetering. Zo hebben ze bijvoorbeeld Sportclinics en "Op Stap met ROAA" geïntroduceerd, waarbij kinderen allerlei bijzondere sporten en uitstapjes ontdekken in Nederland. Dit bleek een groot succes te zijn en heeft bijgedragen aan het verrijken van de ervaringen van de kinderen binnen de Dagprogrammering.

Ieder jaar bewijst de Dagprogrammering op Ibn-i Sina opnieuw haar waarde. Niet alleen hebben de projecten een blijvende impact op de deelnemende kinderen, maar ze openen ook de deur naar nieuwe manieren van leren en ontdekken. Het succes van dit programma benadrukt het belang van creativiteit en diversiteit in het onderwijs, waarbij kinderen worden aangemoedigd om hun volledige potentieel te bereiken op hun eigen unieke manier.

Wij bedanken alle partners en organisaties in Rotterdam die bijdragen aan de Dagprogrammering.